středa 25. května 2016

Kytary na hradě 2 (Potštejně)




Kytary na hradě pořádá Rádio Jerevan

 Line-up


  • Rádio Jerevan - osvědčená kapela akci pořádající
  • Discomfort - elektro - experimentální
  • Rain - crossover unilý
  • Detoxy - slušná palba na závěr



Nejprve pár obecných plků a postřehů :



Akcička to byla malá. Asi v půli jsem zaslechl, jak se (zřejmě provozovatel) chlápek v občerstvení s někým baví, že bylo platicích patnáct lidí. Napočítal jsem asi 35-40 duší, což by tak odpovídalo na počet návštěvníků plus členové kapel a doprovod, holt zase další "živé zkoušky". 

Dost tomu odpomohla asi bouřka hned před začátkem akce a následné ochlazení, vítr byl studený a poslední kapelu už jsem vysloveně protrpěl, až dobře oblečen, po cestě zpět k autu mi mrzly ruce.
Na závěr dorazila očividně omylem partička diskotékových floutků a bárbínek, dorazivších na poslední kapelu opilých tak, že sotva stáli na nohou, pořvávajících opět něco o punku, punk s not dead apod, což při hraní death metalové kapely vyznívalo poněkud komicky a bylo z toho patrné, že pro náctiletou omladin odkojenou tuc tuc elektronikou je punk to jediné tvrdší, co znají s kytarami, potud dobré :) Čekal jsem od gelových borečků nějaké vyvolávání rozbrojů, což tací testosteróni na "cizích" akcích rádi dělají, ale počkali si na taxi a pak zmizli, takže se naštěstí nic nekonalo :)


Rádio Jerevan, hrajcíci si dětička a obtěžujcí street-punk
Průběh akce "zpestřoval" punkáč, zřejmě romského původu (proč to vůbec zmiňuji vyplyne níže).  Jednou se mu docela pěkně podařilo do kytarového sóla zaimprovizovat kus svého zpěvu, když se nacpal před mikrofon - moc mu nebylo rozumět, ale držel rytmus a správně intonoval melodii, což byl zřejmě mimořádný výkon vzhledem k tomu, že sotva stál na nohou. Tuším že to bylo při kapele Diskomfort, čítající jen dva lidi - zpívajícího kytaristu a bubeníka obklopeného jakýmsi mimozemsky vyhlížejícím pultem samplů a efektů.
který byl ožralý jako prase už zkraje a později vymetl snad každý kámen štěrku na cestě a ploše, rozbil se o každou židli, stůl, či schod. Co chvíli lezl na podiu a rušil vystoupení kapely, obtěžoval snad každou ženskou a do toho pořvával hrajte punk vy kurvy, nebo cikáni do plynu, rozlil mezi kabely aparatur nejméně dvě celá piva a na každý song křepčil, jako by měl vypustit duši.


Krom punkáče a několika velmi malých dětí, které si rodiče odvedly po soumraku, tragikomičnost mini-festu dokreslovali dva psíci. Jeden opět ve zbarvení ne nepodobného démonickému Panu Kvašákovi  (Mr.Pickles), milujícímu kysané okurky, se schopností nechat posednout démonem jakékoli zvíře, které se mu podívá do očí. Psíci se nudili a tak co chvíli vyzívavě k házení aportu nosili tu malou plastovou mističkuk, tu neforemný šutr či kdejaký slabý klacík a vždy soutěžili o to, kdo věc najde ve tmě a přinese.  Než došla při poslední kapele řada na mě, viděl jsem takto házet předměty asi tři lidi, bylo to dojemné :-)



Hudebí část


Rádio Jerevan

http://bandzone.cz/radiojerevan
Zadýchán po spěchavém výstupu na hradní kopec již z dálky jsem poznával Jerevány.  Kdovíproč nejlepší kapela večera hraje jako první a tak pozdní rozhodnutí na koncert přeci nakonec jet mě připravilo o půlku vystoupení. Ale to nevadilo tolik,  kultovní píseň Kočičky nakonec byla až na závěr, takže super :-)  Sice ještě bylo světlo, což hradní soumračná romantika slibovala lepší zážitek, ale ač přes den bylo tepleji a začínalo se kvapem ochlazovat, ještě nebyla taková kláda.
Notně opilý punkáč roztancovával vlažně postávající s takovou vervou, až jsem se divil, že ho někdo nevyvede.. 

Discomfort

http://bandzone.cz/discomfort
Duo Discomfort
Epileptické klepání hlavou zpěváka působilo dost zvláštně, ale opět uskupeni na živo překvapila, neb bylo o třídu lepší, než záznam z Bandzone. Potěšila i závěrečná série coverů, například od  Depeche mode. Na jeden vál Rudej pohled hostoval řvoucí zpěvák z Jerevanů, což bylo pěkné.
Rain

Ač stylově mimo můj šálek kávy, ocenil bych lehce kritické texty, například v písni Moje firma, nebo Nikdy není pozdě na revoltu. Doma si je nepustím, ale až někde vůkol budou hrát, rád zajdu.


Rain

Crossover moc nemusím, už jen pro styl ten typický zvuk kytar mě irituje, nicméně naživo nebyla tato smečka přiharcujívší se až z libereckého Nového Města pod Smrkem,  nebyla tak hrozná. V rámci stylu kapela asi hraje dobrou hudbu, pro mne to od kýblu nudy nebylo zase až tak daleko - chybí mi tempo a snad bych ocenil i českou angličtinu, protože rádobychytré texty vyznívají méně hloupě a vidlácky. 


Detoxy


bandzone.cz/detoxy
Bombastičtí Detoxy

Druhá ze dvou kapel, kvůli kterým jsem na akcičku přijel, nemile hrála až jako poslední.
S každým dalším poslechem jim přicházím na chuť, už se těším, na další koncert.
nezbytnými průtahy začínala hrát v avizovaný čas ukončení celé akce. Hráli výborně, což ve zmrzlém větru muselo být zvláště obtížné. Obtížné to bylo i pro mě, jsa asi jako jediný střízliv, notně nasosané trosky obecenstva si zaskálaly zima nezima :-D

Fejsbůky:


https://www.facebook.com/events/211910819188077/

Bandzone.cz


http://bandzone.cz/koncert/391413-potstejn-hrad-potstejn-kytary-na-hrade-ii


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.